Upřesněte nastavení reportu
Kromě výběru dat, filtrů a položek je také třeba upřesnit nastavení reportu, které vám v mnoha ohledech usnadní práci.

Hledáte instrukce k Šablonám reportů? Všechny dostupné šablony najdete zde.

Historie dat
Zajímá vás spíše aktuální stav na trhu nebo historický vývoj? Podle vašeho zájmu si můžete nastavit historii dat, ze kterých se reporty počítají.
Připravujete-li ceník nového projektu, doporučujeme nastavit historii na 1-3 měsíce, protože se ceny prodaných jednotek budou počítat právě z těchto 3 měsíců. Při výběru historie také záleží, kolik dat vybíráte. Pokud je vybraná lokalita malá nebo je v ní málo výstavby, ujistěte se, že nevybíráte moc malý vzorek, který by zkresloval výsledky.
Děláte-li průzkum trhu s cílem předpovídat potenciál dalšího růstu nebo výstavby, doporučujeme vybrat větší historii, která Vám poskytne dostatečný časový kontext k vytvoření vzdělaného odhadu.

Automatická aktualizace
Některé lokality monitorujete pravidelně, proto je užitečné nastavit automatickou aktualizaci u reportů. Máte zde 4 možnosti:
Nikdy (jednorázový report): Hodí se, pokud např. chcete vidět historický vývoj trhu a nezajímá vás aktuální situace.
Týdně: Tento typ aktualizace nejvíce využijete např. na monitoring konkurence.
Měsíčně: Hodí se na lokality, ve kterých povolujete projekt nebo řešíte novou akvizici.
Čtvrtletně: Kvartální analýzy se dají využít např. na high-level pohled na celé trhy.

Segmentace lokality
Skvělá funkce, která vám ušetří spoustu času. Díky segmentaci lokality můžete v rámci jediného reportu analyzovat všechna podřadná území podle vaší volby.
Obce (např. Jihlava nebo Praha) je možné rozdělit na Části obce nebo Katastrální území
Okresy (např. Praha-západ) je možné rozdělit na Obce, Části obce nebo Katastrální území
Kraje (např. Jihomoravský kraj) je možné rozdělit na Okresy, Obce, Části obce nebo Katastrální území
Pokud máte ve výběru více než jeden kraj, je možné report dělit i na kraje.

Pozor - čím větší zacílení, tím méně dat u jednotlivých lokalit dostanete. Vybírejte přiměřeně velké územní celky - např. Katastrální území dává smysl v Praze, ale např. v Českých Budějovicích ne.

Příklad: Týdenní monitoring v Ostravě
V prvním kroku vytváření reportu vybereme přes vyhledávač Ostravu a klikneme na Pokračovat.
Historii dat nastavíme na 6 měsíců. Ideálně bychom rádi nastavili jen 1 měsíc, protože chceme sledovat aktuální stav, ale abychom v relativně malém krajském městě nasbírali dostatek dat, zvětšili jsme historii na půl roku.
Automatická aktualizace: Týdně - chceme podrobně a pravidelně monitorovat situaci na trhu, report proto zkontrolujeme každý týden po tom, co nám do emailu přijde notifikace o automatické aktualizaci reportu.
Segmentace lokality: Nastaveno na části obce, aby se dalo pozorovat, v jakých částech města se např. nejvíce staví, kde se nejvíce zvyšují ceny atp.

Nastavení reportu na týdenní monitoring rezidenčního trhu v Ostravě

Tip: Potřebujete další nastavení reportu? Napište nám nápad do našeho Produktového portálu.

Zopakujte si následující:
Sekce Lokality
Sekce Položek

Podívejte se na příklady analýz, které můžete dělat s pomocí Studia:
Analýza akviziční příležitosti na Praze 5
Průzkum rezidenčního trhu v Hradci Králové
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Zrušit
Děkujeme Vám za Váš názor.