Výchozí report - vše, co potřebujete vědět
Výchozí report
V tomto článku se dozvíte, k jakému účelu se dají využívat Výchozí reporty, jak se vytváří a jak se dají efektivně interpretovat.
K čemu šablona slouží?
Jedná se o univerzální šablonu, která pokrývá většinu potřeb firem na rezidenčním trhu. Splňuje tyto požadavky:
Ukazuje přehled aktuální situace na developerském, secondhandovém i nájemním trhu
Ukazuje historická data stejných kategorií podle zvoleného období v záložce Parametry.
Pokud si potřebujete udělat obrázek o specifické lokalitě, ať už to je ulice, okruh kolem bodu, nakreslená lokalita nebo územní členění, nejjednodušší způsob, jak získat přehled, je vygenerovat si právě report podle šablony Výchozí report. Zde dostanete údaje, které jsou rozdělené podle dispozic, výměr a firem, zjistíte průměrné cenové údaje, dynamiku prodejů a budete mít příležitost identifikovat příležitosti na trhu.
Jak se report vytváří?
V sekci Hotové reporty kliknete na "Nový report" a dostanete se do sekce Výběru dat. Zde si svou poptávanou lokalitu buď nakreslíte nebo vyberete přes vyhledávač. Pro tento příklad vybereme z vyhledávače celou Prahu 4. Všechny možnosti výběru dat na mapě najdete zde..
V dalších sekcích jako "Filtry" a "Položky" není třeba pro náš příklad dělat další úpravy. Pokud Vás ale zajímá, jak na to, instrukce na "Filtry" najdete zde a instrukce na "Položky" najdete zde.
Kliknete na "Pokračovat" a dostanete se do sekce "Nastavení reportu", kde si můžete vybrat mezi dostupnými šablonami. Vyberete šablonu "Výchozí report". Následně kliknete do sekce "Parametry" a nastavíte si:
Z kolika měsíců historických dat má report čerpat (např. 12 měsíců)
Jak často chcete, aby se vám report aktualizoval (např. Týdně)
Jak chcete segmentovat vybranou lokalitu. Když vybereme na příkladu Prahy 4 "Část obce", dostaneme v tabulce přehled i na menší lokality jako Krč, Podolí, Braník, Nusle, Michle atp.
Dále report pojmenujete, kliknete na "Uložit a generovat" a vyčkáte několik minut, než vám přijde na email notifikace o vytvoření.
Pozor: Čím větší lokalitu vybíráte, tím déle generování reportu trvá.
Jak Výchozí report interpretovat?
Při studování reportů doporučujeme dodržovat několik zásad:
Pozorujte rozdíly mezi dostupnými a prodanými cenami
Nabídkové ceny nejsou vždy trhem akceptované a skutečné prodejní ceny jsou nižší. Pro tuto informaci není třeba koukat do katastru (tyto ceny se v katastru stejně objeví až za 2 roky). Lepší způsob je podívat se na poslední nabídkové ceny, než se byty nebo domy odebraly z ceníků nebo se označily jako prodané.
Při interpretaci prodejních cen si dávejte pozor na historii dat, kterou si vyberete v Nastavení reportu. Prodejní cena se totiž průměruje, takže pokud si např. vyberete historii 24 měsíců, uvidíte průměrnou prodejní cenu za posledních 24 měsíců. Pro relevantnější informace k porovnání s dostupnými cenami zvolte nižší historii, např. 3 měsíce.
Udělejte si lepší představu o historických změnách
Ikonka kalendáře představuje změnu za posledních 12 měsíců. Údaj se vyskytuje u průměrné ceny (celkové, po firmách nebo po kategoriích výměry) nebo u celkového počtu jednotek (v projektech nebo v kategoriích výměry).
Druhá ikonka představuje změnu od posledního generování reportu. Pokud máte např. nastavenou měsíční automatickou aktualizaci, pak v tomto čísle uvidíte změnu za poslední měsíc.
Berte ohled na sekci "Kontrola dat"
Pokud v histogramech najdete extrémně levné nebo drahé jednotky, pak mějte na paměti, že tyto hodnoty mohou ovlivňovat průměrnou cenu.
Pro Tip: Při vytváření reportů použijte cenové filtry, abyste se co nejvíce vyhnuli extrémním hodnotám cen nemovitostí.
Zkontrolujte počty jednotek v jednotlivých dispozicích. Pokud jsou např. v kategorii 5+kk/5+1 pouze 2 dostupné nemovitosti, je třeba brát všechna průměrná čísla v této dispozici s rezervou.
Aktualizováno dne: 04/04/2023
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.